کد خبر: 1220004
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دیروز گفت که حماس مانع رسیدن به آتش‌بس تا قبل از ماه رمضان شد و جنگ ادامه خواهد داشت
جوان آنلاین: اعتراضات خانواده‌های اسیران اسرائیلی در غزه، در حال تبدیل شدن به چیزی شبیه به شورش است. تا پیش از این، آن‌ها صرفاً تظاهرات اعتراضی برگزار می‌کردند یا با پلیس درگیر می‌شدند، ولی حالا آن‌ها خیابان‌ها را مسدود می‌کنند. 
 
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دیروز گفت که حماس مانع رسیدن به آتش‌بس تا قبل از ماه رمضان شد و جنگ ادامه خواهد داشت. این سخن هاگاری برای خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی به معنی چشم‌پوشی بستگان اسیرشان در شرایطی است که مذاکرات آتش‌بس به بن‌بست خورده است. در حالی که اسرائیلی‌ها می‌کوشند این طور وانمود کنند که سهل‌انگاری حماس مانع توافق شده، روزنامه عبری‌زبان معاریو به نقل از برخی منابع آگاه نوشته که ادعای موساد (به عنوان طرف مذاکره‌کننده اسرائیلی) در رابطه با اینکه جنبش حماس اهمیتی به مبادله اسرا با این رژیم نمی‌دهد، صحت ندارد. به نوشته معاریو، این منابع گفته‌اند اگر طرفی هم در مسیر رسیدن به توافق سنگ‌اندازی کند و سرسختی به خرج دهد، آن طرف اسرائیل است. معاریو به نقل از یک منبع امنیتی بلندپایه اسرائیلی افزود که زمان در حال گذر است و به‌زودی دیگر مذاکره هیچ فایده‌ای نخواهد داشت، چون دیگر اسیری در غزه باقی نخواهد ماند. در کشاکش این بحث‌ها، سخنان یکی از مقامات حماس در گفتگو با وال‌استریت‌ژورنال که گفته حدود ۶۰ اسیر صهیونیست در غزه تاکنون کشته شده‌اند، بر آتش خشم اسرائیلی‌ها افزوده است. پیش از این هم، پنج‌شنبه هفته قبل، گردان‌های القسام با انتشار ویدئویی به زبان عبری گفته بود به‌رغم اینکه ما خواهان محافظت از جان آن‌ها هستیم، نتانیاهو بر قتل‌شان پافشاری دارد. تحت چنین شرایطی، اسرائیلی‌ها شنبه‌شب با برپایی تظاهراتی در شهر تل‌آویو و بستن خیابان ایالون، خواستار انحلال فوری دولت نتانیاهو و دستیابی به توافق مبادله اسرا با مقاومت برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شدند. تصاویر دیگری که از اعتراضات خانواده اسرای اسرائیلی منتشر شده، چیزی شبیه به یک شورش است. برخی تصاویر، خانواده‌های اسرای اسرائیلی را در بزرگراه شماره یک فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که با بستن آن با موانع فلزی، خواهان مذاکرات فوری برای آزادی اسرا هستند.
برچسب ها: صهیونیست ، آتش بس ، غزه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار